Atlas Dergisi – Woolmark Company için AVUSTRALYA’da SYDNEY’den MUDGEE’ye kangurularla yolculuk yaptık.” YÜNÜN YOLCULUĞU”

Australia – Sydney Fotoğraf Çekimi Atlas Dergisi :

Arabayla Kanguruya Çarptık!!!

Evet lafı kıvırmadan direk konuya dalmak istedim. Kanguruya çarptık. Bu yolculuk öncesi kanguruların yaşam tarzı, ağırlıkları, hareketleri ile ilgili bildiklerim belgesellerde izlediklerimden ibaretti. Belgeseldeki iki boyutlu hayvanın sabahın karanlığında, az önce uyku durumundayken nasıl üzerime yükselerek bulunduğum arabanın ön motorunu haşat ettiğini ve bunun biz sadece elli kilometre ile giderken nasıl olabileceğini anlamak için düşünüyorum.Nasıl gerçekleştiğini, kanguruya ne olduğunu, araba ile yolda kalmamızın detaylarını yazının sonunda açıklayacağım.

Başa dönelim. 19 saat yolculuktan sonra Sydney’ e vardık. İniş saatimiz 18:30 yani bayağı yorgunuz ve dinlenip yarına hazır olmak için otele gitmeliyiz. Sydney merkezde kalıp ertesi sabah Mudgee kasabasına yola çıkacağız. Bavulları bırakıp hemen Sydney Bridge kenarında bir yürüyüş yapıyoruz aynı zamanda Opera House karşıdan bize göz kırpıyor.Uçak yolculuğu vs. dinlemiyorum dslr her zaman yanımda ve çıkarıp hemen fotoğraf çekmeye başlıyorum.Tabi turistlik fotoğraf çekimi bunlar.Derken sabah oluyor ve bizi almak için iki araba gönderiyor otelimizin önüne Woolmark Company. Sydney den Mudgee’ye gidip koyun çiftliklerinde koyunların kırkılmasını ve oradaki yaşamı fotoğraflayacağım.Arabanın sağ tarafına oturmaya çalışıyorum ısrarla, ne zaman denesem kapıya elim gitse arabayı kullanan Woolmark çalışanı ”aa ne güzel demek siz arabayı kullanıyorsunuz ” diyor gülerek.Tabi bende gülüp arabanın sol kapısına yöneliyorum.

Mudgee yolunda bir Blue Mountain karşımıza çıkıyor müthiş bir manzara.Bakmak için iniyoruz. Ve Blue Mountain ‘de mola vererek bir şeyler yiyoruz. İşte bu dakikadan sonra kangurular her adımda karşımıza çıkıyor.Yol boyunca her yerde kanguru tabelaları var ve hız sınırı Mudgee ‘ye 10 km kala 50 km seviyesine düşüyor. Bu hız araba ile iyi bir hamle yapmak için ideal rakam.

Mudgee kasabası nostaljiyi bu tarihte bizzat yaşayan Amerikan kasabası görünümünde :

Mudgee tam bir eski Amerikan kasabası görünümünde, çiftçiler yol kenarlarına sabah işe yürüyorlar ve caddeler tek katlı müstakil nostalji kokan evlerle dolu.Her sokakta bir coffee shop var.Bu gece burada konaklayıp yarın sabah erkenden koyun çiftliğinin yolunu tutacağız. Sabah altıda yola koyuluyoruz ve işte o kanguruya çarpma sahnesi geliyor. Bizimle birlikte olan kendisi de bir çiftlik sahibi olan Henry Ridge ilk buluştuğumuzdan beri kanguruların bazen sıkıntı çıkarabildiklerini bu nedenle pek haz etmediğini belirtiyor yola çıkarken.Karanlık ve 40 km uyarısı var ancak biz 50 km ile yola devam ediyoruz.

Yetişmemiz gereken bir gün doğumu görüntüsü var.İstanbul’da hava 24 dereceydi burada ise şu saatlerde 8 derece dışarısı bahardan kış ortasına geçiyoruz, üzerimiz bayağı kalın. Bu arada Henry devamlı selektör yaparak uyuklayan kangrulardan birinin yola atlamasını engellemeye çalışıyor. Ancak bir kanguru ışığa tepki veriyor ve üzerimize koşmaya başlıyor, hatta uçuyor.Arabaya benim olduğum yerden giriyor ve arabanın sol tarafı ve önünü dümdüz ederek nefes nefese karanlığa doğru uzaklaşıyor.Hemen arabayı durdurup aşağı iniyoruz hayvanın hırıltılı sesini hala duyuyoruz.Ancak ulaşmak mümkün değil.Araba da bozuluyor bu arada.Yola ikinci araba ile devam ediyoruz ve çekim zamanı.

Yolculuğun bitişine yakın :

Sydney ‘i çok sevdik tarihine bakmadan : Modern, doğal , temiz ,nezih.

Çekimleri bitirip dönmeden iki günümüz var Sydney’i keşfedebilmek için. Çin mahallesinde kalmaya karar verdik. Kalabalık ve kokular şahane.Çin restoranları her yerde ve işte bu harika.Bir gün balina izlemek için okyanusa açıldık, ertesi gün Sydney’in tüm koylarını biraz tekne yolculuğu biraz otobüs, bolca yürüyüş gezdik.Tabi ki meşhur Bondi Beach ‘i görmeden yapamazdık ve oranın en meşhur restoranında bir şeyler atıştırmadan olmazdı.

Sonuç olarak bayağı maceralı geçen bir hafta sonunda evimize çok tatlı anılarla dönüyoruz tabi en az 3000 ‘e yakın fotoğrafla.Fotoğraflar Atlas Dergisinde ” Yünün yolculuğu ” konusunda kullanıldı. Dergini ilgili linki aşağıdadır.

Sevgiler,

Bülent Özalp

YAZI: AYŞEGÜL PARLAYAN / FOTOĞRAFLAR: BÜLENT ÖZALP

Not: Umarım kanguru iyi durumdadır. Çok üzüldük bu duruma hala içimde. Işığa, fara koşarak gelmeleri çok can sıkıcı.

İLGİLİ BAĞLANTI :

Tags: Australia Sydney Fotoğraf Çekimi Atlas Dergisi , Australia Sydney Fotoğraf Çekimi Atlas Dergisi , gezi ,keşif, haber fotoğraf çekimi. Gezi Keşif Fotoğraf  Çekimi